Doch seh ich ganz klar so.Ich glaube nicht das es sich hier um eine Prio-Aufzählung handelt sondern einfach um eine logische Reihenfolge. Du fängst an zu "sammeln", erst wenn du Modelle hast kannst du sie "bemalen" und GW sieht es am liebsten wenn mit bemalten Miniaturen "gespielt" wird.
Habe aktuell die "Press anouncement" zur Jahresbilanz 2020 vorliegen.
Nur mal par Auszüge:
STRATEGIC REPORT Strategy and objectives
Our ambitions remain clear: to make the best fantasy miniatures in the world, to engage and inspire our customers, and to sell our products globally at a profit. We intend to do this forever. Our decisions are focused on long-term success, not short-term gains.
Let me go through our strategy part by part:
The first element - we make high quality miniatures. We understand that what we make may not appeal to everyone, so to recruit and rerecruit customers we are absolutely focused on making our models the best in the world. In order to continue to do that forever and to deliver a decent return to our owners, we sell them for a price that we believe represents the investment in their quality. T
The second element is that we make fantasy miniatures based in our endless, imaginary worlds. This gives us control over the imagery and styles we use and ownership of the intellectual property (IP). Aside from our core business, we are constantly looking to grow our royalty income from opportunities to use our IP in other markets. The third element is that we are customer focused. We talk to our customers. We aim to communicate in an open, fun way. Whoever and wherever our customers are, and in whichever way they want to engage with Warhammer, we will
do our utmost to support them.
Business model and structure
We design, manufacture, distribute and sell our fantasy miniatures and related products. These are fantasy miniatures from our own Warhammer 40,000 and Warhammer: Age of Sigmar universes
Zu "Regeln" kommt nur hier kurz was:
Design to manufacture Design studios
We continued our successful strategy of broadening and deepening our offer, providing Warhammer hobbyists with more ways to collect, build and play with their models. For example, Warhammer 40,000: Apocalypse focuses on playing huge games involving hundreds of models a side, while WarCry brought detailed skirmish gaming to the Age of Sigmar universe. 2019/20 also saw the return of a much requested fan favourite, the Sisters of Battle for Warhammer 40,000. We also added another brand new gaming system in the form of Aeronautica Imperialis, which introduced aerial combat to the Warhammer 40,000 universe, and gave our customers a whole new range of dynamic models to collect.
Ich lehne mich jetzt aber auch einfach mal weit aus dem Fenster und behaupte, dass GW sich seit fast mehr als einem Jahrzehnt in erster Linie als Miniaturenhersteller sieht und eben nicht mehr hauptrangig als kreativer Anbieter/Entwickler von Spielsystemen, ist nicht wirklich in Zweifel zu ziehen.
Jetzt mal ernsthaft, die haben als Importeur von D&D angefagen, dann eigene Systeme entwickelt und irgendwann die Mini's dazu.
Die Bücher/ Regeln liefern eben den Background zu den Modellen, aber der Fokus liegt doch klar auf den Modellen und nicht auf den Systemen, obwohl GW ja in den Jahren zumindest das Feedback der Community/ Feedback zu Regeln vermehrt berücksichtigt.
Es gab auch vor Jahren ein Interview mit einem Regeldesigner von GW, der überhaupt nicht verstand wie manche Leute auf bestimmte Regelkombos kommen oder warum diese überhaupt gespielt werden.
Ohne jetzt GW verteidigen zu wollen, aber wenn es nur um das reine Spielsystem gehen würde, müsste GW ja gar nicht den Spagat zwischen ausbalancierten Regeln und Regeln die halt auch den Hintergrund der Einheit/ des Modells widerspiegen durchführen.
Kann ja jeder in die o.g. Auszüge interpretieren, was er mag ich bin mir aber sicher, dass diese Aussage in erster Linie ein Miniaturenhersteller zu sein, in der Vergangenheit seitens GW öfters gefallen ist und sich zudem mit den Aussagen von Rick Priestley (auch wenn die natürlich lange her sind) deckt.
Bis auf kleine Skirmisher wie Kill Team/ Warcry wurden von GW doch auch nur alte Nebensysteme wieder aufgewärmt. Echte Innovationen sind da doch lange nicht mehr gegeben.