Black Templars [Rumor] Neue Templar vielleicht noch dieses Jahr?!?

Vielleicht kommt ja wirklich mal ein ultimativer "all in One" Space Marines Dex raus. Wird dann soviel wie das Regelbuch kosten, ersetzt dafür aber aktuell ganze sechs einzel Dexe.
Aber mal was anderes. Alle sagen, die Templar passen nicht zu den Vanillas weil sie den Codex Astartes nicht befolgen. Das stimmt schon und eigentlich sind die Dark und Blood Angels bedeutend Codextreuer als sie ABER es gibt auch jetzt schon einen extremen Abweichler im Vanilla Dex. Die Iron Hands nämlich. Sie sind leider auch der am wenigsten beachtete Gründerorden und deshalb wird's noch niemanden so sehr aufgefallen sein. Die sind nämlich in zehn Großkompanien gegliedert, von denen jede ihre eigenen Veteranen und Scout's hat. Damit entsprechen sie eher den Space Wolves was die Grundstruktur angeht. Also werden die Templar nicht die einzigen Individualisten im neuen Dex sein.
 
Wenn man vom Fluff ausgeht hat jeder Orden seine Besonderheiten - die einen weichen halt noch mehr ab als die anderen.

Klar fände ich einen RiesenSM-Dex sehr gut - allerdings wäre dieser mit mehr Aufwand als die 6 Dexe verbunden da nun jeder näher bekannte ORden berücksichtigt werden würde und der Grund warum ausgerechnet BTs im VanillaDex landen liegt eher an dem Alter der wirklichen Erfindung/Einführung der Templar als am Fluff.

Denn BA/DA und auch Wolves hatten schon eigene Codicies bevor es Templar überhaupt gab.
 
Hier ein paar genauere Gerüchte zum neuen BT(+SM)-Codex:

This is a massive information dump on what is coming in a few short weeks in the Space Marine codex. If you are still doubting they are coming..... I have read the White Dwarf with my own two eyes, they are coming.


A huge thanks to Zion for throwing all of this information into one format from 40k Radio. 40k Radio has a print copy of this codex, and on their show went through it in detail.

Thanks again Zion (and for sending me the link)

via Zion at talkwargaming and 40k Radio
General Information:
*240 Points for 3 Centurions with Grav-Cannons/Grav-Amps and Hurricane Bolters (for those who hate math, that means it's a 20 point upgrade for Grav-Cannon/Grav-Amps each).
*Assault Centurions have Move Through Cover
*Codex: Space Marines is largely in line with Codex: Dark Angels points wise.
*176 Pages in their copy of the codex (same as rumored)
*Hunter has "Savant-Lock". When shooting at a flyer you put a marker on it for each miss. The markers stay on the flyer until it leaves the table or is destroyed. At the beginning of every friendly shooting phase you roll for those markers. On a 5 or a 6 that missle hits.
*Artwook is nice, and book is Space Marines more in a general form. More updated fluff, not just the rehashed fluff.
*Some of the classic Black and White was colored, but a lot of new art too.
*Book is in sections for each founding chapter (plus the Black Templars)) and a large number of the *Successor Chapters to help players know who should be using what rules.
*Salamanders don't really have any successor chapters because their chapter had suffered a large number of casualties so they have a larger number of Marines in their chapter.
*"Equivilant to Forge World background" in terms of fluff.
*Forgeworld fluff included in the codex.
*Warlord Traits (Only One Chart for the Codex):

1. Angel of Death - Warlord and his unit have the Fear special rule.
2. Imperium Sword - One use only. Declare that your Warlord is using this at the start of one of your assualt phases. The Warlord and his unit have the Furious Charge special rule until the end of the turn.
3. Storm of Fire - One use only. Declare that your Warlord is using this at the start of one of your shooting phases. For the duration of that phase a single friendly unit from Codex: Space Marines within 12" of the Warlord may re-roll any failed to-hit rolls.
4. Rites of War - When taking morale tests friendly units from Codex: Space Marines within 12" of the Warlord use his characteristic instead of their own.
5. Iron Resolve - When determining your assault results add +1 to your total if the Warlord is locked in that combat.
6. Champion of Humanity - If your Warlord causes the enemy Warlord to be removed from play in a challenge he scores D3 extra victory points in addition in the usual amount of points given for slaying the enemy Warlord in this scenario. Note that killing the enemy Warlord in a sweeping advance does not reward these extra victory points.
Chapter Tactics

*Successor Chapters - You use whatever chapter tactics of your parent chapter. The ONLY Exception is the Black Templar.
*Homebrew - You can pick any tactic you want and use the Special Characters of that chapter. Those characters have to use the same Chapter Tactics as the same Chapter their from.
*Allies - "A Space Marine Detachment that has one set of Chapter Tactics MAY ally with another Space Marine Detachment with a different set of Chapter Tactics, Ultramarines and Raven Guard for example. For purposes of the Allies rules these allies are treated as being from two different codexes and are treated as Battle Brothers. Note that you may field models from two different chapters that have the same Chapter Tactics, such as Ultramariens and Praetors of Orpheus in the same detachment. These chapters are so closely affiliated that they count as a single army on the battlefield."
COUNT AS: If you want to use Vulkan in a Ultramarines army you have to play use the Salamander Chapter Tactics. So you CAN do "count-as" but you lock yourself into their Chapter Tactics. In short, Special Characters are locked to their specific Chapter Tactics

Ultramarines - Combat Doctrine: This detachment can utilize each of the following combat doctrines once per game. To do so at the start of your turn you state which combat doctrine you wish to use, if any, until the start of your next turn. You can only use one combat doctrine per turn.
*Tactical: Units in this detachment re-roll ones while shooting, unless they're tactical marines and they re-roll all failed to hit rolls in the shooting phase.
*Assault: Units in this detachment can re-roll their charge range. Assault squads, bikes, or attack bikes instead have the fleet rule.
*Devastator: Units in this detachment may re-rolls to-hit on snap shots, including overwatch shots, in addition models in this detachment's Devastator squads have the relentless unless they disembarked from a transport in their movement phase.

White Scars - BOTH RULES ALL THE TIME
*Born in the Saddle: Models in this detachment with the Bike Unit Type automatically pass Dangerous Terrain tests, and recieve a +1 to their Jink Cover Saves. In addition add 1 to their Strength when resolving their Hammer of Wrath hits.
*Fight on the Move: Models in this Detachment have the Hit and Run Special Rule. Note that this does not include models in Terminator Armor, Devastator Centurions or Assault Centurions.

Imperial Fists - BOTH RULES ALL THE TIME
*Bolter Drill: Models in this detachment may re-roll all to-hit rolls of 1 made with a bolt pistol, boltgun, stormbolter, heavy bolters, or combi-weapons that are firing as boltguns. This rule does not apply to Helfire, Kraken, Vengence or Dragonfire rounds.
*Siegemasters: Models in this detachment in Devastator squads and Centurion Devastator squads have the Tank Hunter special rule and add +1 when rolling on the building damage table.

Black Templars - BOTH RULES ALL TIME
*Accept Any Challenges, No Matter the Odds: When engaged in a challenge, Black Templar Characters reroll all failed to-hit rolls, and have the Rending Special Rule.
*Crusaders: Black Templars have the Crusader and Adamantium Will Special Rules. In addition Black Templars have access to a special unit called a Crusader Squad.

Iron Hands - BOTH RULES ALL THE TIME
*The Flesh is Weak: Models in this detachment have the Feel no Pain on a 6+ Special Rule. Note that if they benefit from more than one instance of Feel no Pain they use the best version available.
*Machine Empathy: All vehicles and characters in this detachment have the It Will Not Die special rule even though vehicles do not have Chapter Tactic special rules. Furthermore, Techmarines and Masters of the Forge in this detachment add +1 to their Blessing of the Omnissiah rolls.

Salamanders - BOTH RULES ALL THE TIME
*Flamecraft: Models in this detachment can re-roll their saving throws against wounds caused by flamer weapons as defined by the Warhammer 40,000 rulebook. Furthermore, flame weapons used by models in this detachment re-roll failed to-wound rolls and armor penetration rolls that don't cause a glancing or a penetrating hit.
*Master Artisan: During the army selection each character in this detachment may upgrade on of his weapons, even one they have purchased as an upgrade, to have the Mastercrafted Special Rule at no additional cost.

Raven Guard - BOTH RULES ALL THE TIME
*Strike from the Shadows: Models in this detachment have the Scout Special Rule. In addition, on the first game turn, models in this detachment have the Stealth Special Rule. Note that units that include models with the Bulky or Very Bulky Special Rules do not benefit from either rule.
*Wings of Deliverance: Jump Infantry Models in this detachment may use their Jump Packs in both the movement and assault phases of the same turn. Futhermore, they must re-roll all failed to-wound rolls caused by their Hammer of Wrath hits.
Special Characters:

Marneus Calgar:
+25 Points
Artificer Armor standard (2+)
God of War: May use a single Combat Doctrine twice per game
Titanic Might: Re-rolls all armor penetrating hits in close combat. He may reroll glancing hits to attempt to get a penetrating hit. Must accept the second roll even if it is worse than the first.
Weapons and Ammo still the same. Terminator Armor still has Frag and Krak Grenades. Retain his Teleport Homer.
Terminator Armor is 10 points and doesn't prevent sweeping advances.Warlord Trait: Rolls 3 times on the Warlord Table, rerolling doubles, and chooses a single Warlord Trait.

Captain Cato Sicarius:
-15 points
Surprise Attack: +1 to Reserve Rolls
Weapons still the same
Battle-forged Heros: Pick a Tactical Squad and they gain Counter-Attack, Infiltrate or Scout.
May still use the Coup-de-Grace with his sword.
Lost Rites of Battle
Warlord Trait: Imperium Sword

Tigirius:
-65 points
+1 Wound
Master Psyker: May re-roll any or all of his rolls to choose which powers he knows. He has access to all the powers.
ML3
Hood of Hellfire: Psychic Hood that allows you to re-roll failed psychic tests
Rod of Tigiruis: Same as before with the addition of Soulblaze
Gift of Prescience: If your army contains Tigirius you may choose to re-roll reserves and apply the result to units of the same attachement.
Warlord Trait: Storm of Fire

Cassius:
Zealot
All equipment the same
Warlord Trait: Angel of Death

Telion:
Chapter Tactics: Ultramarines
Same points cost
Same rules

Sergeant Chronus:
-20 points
+1LD
His vehicle gains It Will not Die

Khan:
-35 points (bike is still 20 point upgrade)
Bike does D3 Hammer of Wrath hits
Furious Charge
If Khan is your warlord friendly models with the Chapter Tactics White Scars special rule that are bikes or have dedicated transports have the Scout special rule.
Khan makes all bike squads who are 5 bikes or more count as troop choices.
Warlord Trait: Champion of Humanity

Vulkan:
The Forgefather: If Vulkan is your warlord, all meltas, multi-meltas and combi-meltas in this detachment become twin-linked.
Lost Digital Weapons
No longer Master Crafts Thunderhammers
Warlord Trait: Iron Resolve

Shrike:
-10 points
Stealth
Before deploying Shrike can only join a Jump Infantry unit
Lost Fleet
Weapons stayed the same
Warlord Trait: Angel of Death

Lysander:
+30 Points
No more Bolter Defenses
Icon of Obstinancey: All models with the Imperial Fist Chapter Tactics re-roll failed morale and pinning checks
Same wargear
Warlord Trait: Champion of Humanity

Chapter Master Pedro Kantor:
+1 Attack
Oath of Rynn: If Chapter Master Kantor is your Warlord all models in Crimson Fist detachments have the Preferred Enemy (Orks) Special Rule. Furthermore, all such models within 12" of Kantor have +1 Attack while he lives. This bonus does not affector Kantor, and is not cimulative with the similar bonuses that the
Chapter Banner gives.
Still has Hold the Line: Crimson Fist Sternguard Veterans are scoring
Same Wargear and points
Warlord Trait: Iron Resolve

Helbrecht:
+5 points
+1 WS
Rites of Battle - Gone
Crusade of Wrath: Once per game, during the Assault Phase, all models with the Black Templar Chapter Tactics gain Hatred and Fleet until the end of the phase.
Sword of the High Marshalls is the same (+D3 attack on the charge)

Grimaldus:
-10 Points
-1 BS
+1 Wound
-1 Attack
It will Not Die (replaced "Only in Death Does Duty End")
Zealot
Relics of Hellsreach: Any Black Templar of a servitor in 6" gains a 6++ Invunerable save.
Unmatched Zeal: Black Templar models within of 6" of Chaplain of Grimaldus have the Zealot special rule.

Emperor's Champion:
Uses HQ Slot
+50 Points
2+/4++
Black Sword: AP2, Mastercrafted
Combat Stances: Smite the Unclean - +2 Strength, Black Sword is two-handed and unwieldy; Slay the Heretic - Rolls of 6s to wound are Instant Death
Bolt Pistol gives extra attack (unless using Smite the Unclean)

A Quick Summary of what Black Templars Gained and Lost (this list may not be complete):
Losses:
- No More Vows
- No More Marshalls or Castellans
- No More Terminator Command Squads
- No More Master of Sanctity/Reclessiarchy
- Sword Brethren are no longer units
- No More 2 Heavy Weapons in a 5 man Terminator Squad
- No More special rule upgrades (Tank Hunter, ect)
- No More Storm Shields on Assault Squads
- No More extra power weapons in bike squad
- No More Fearless in Close Combat
- No More Righteous Zeal
- Some Flavor
- Most Heavy Weapons +5 more
- No More Power of the Machine Spirt upgrade

Gains:
+ Chapter Master and Captains
+ Honor Guard
+ Regular Chaplains
+ Master of the Forge
+ Tactical Squads
+ Scout Squads
+ Land Speeder Storm
+ Vanguard
+ Sternguard
+ Ironclad Dreadnoughts
+ Centurions (Assault and Devastator)
+ Scout Bikes
+ Devastators
+ Whirlwinds
+ Hunter
+ Stalker
+ Land Raider Redeemer
+ Thunderfire Cannon
+ Crusader Squad keeps Land Raider Crusader as a Dedicated Transport
+ Initiates are 5 points cheaper (counting Frag and Krak Grenade upgrades)
+ Sword Brother option in Crusader Squad
+ Keep Initiate Power Weapon/Fist option
+ Neophyte leadership increased to Ld 8
+ Neophyte Shotguns S4
+ Crusader Squad keeps Pistol and Chainsword option
+ Crusader Squad Organization stays the same
Quelle:

Paar Sachen sind ganz interessant,zB können Ultras nur in einem Spielzug Angriffsreichweiten neu würfeln, trotzdem finde ich deren Ordenstaktiken sehr stark. Und leider die Templartaktiken nicht so stark ...
Außerdem ist kaum individuelles bei den Templarn zu finden.
 
Der Champion des Imperators hat irgendwie keinen richtigen Auftrag. Okay, Instant Kill ist nett aber im Vergleich zu Helbrecht stinkt der doch total ab.

Helbrecht ist super, gut, dass ich das Modell angemalt habe 😉

Grimaldus schaut auch gut aus. Den kann ich mir gut vorstellen mit einem vollen Crusader-Squad, der nach vorne läuft. Die sind ja dank Crusader recht fix im Rennen.


Insgesamt ist natürlich viel Flair verloren gegangen. BTs sind jetzt Space Marines - Skriptoren + 3 besondere Charaktere und 2 besondere armeeweite Sonderregeln. So betrachtet brauchen sie also auch keinen eigenen Codex.

Ich glaube ja, dass GW all ihr Pulver für das Weltraumritter-Thema bei den Grey Knights verschossen hat: Paladine, Kampfhaltungen, Kreuzritter-Gefolge usw.
 
Nichts für Ungut, aber wenn Du schon überlegst und fragst, "ob sich das lohnt", dann eher nicht. Man sollte schon mit etwas Herzblut bei seiner Armee dabei sein.

Da hast Du sicherlich recht.
Nur finde ich es eben sehr schade, was da mit manchen Armeen so passiert.

Die BT waren damals meine erste SM Armee. Und nun dachte ich an ein Revival.
Damals noch nach dem Codex Armageddon...^^

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Und was ist geblieben? Ein zusammenfristen mit gelben, weißen und grünen Dosen in einem schlumpfigen Codex...

Sehr sehr traurig.

Schauen wir mal die Pro´s an:

+ Chapter Master and Captains
+ Honor Guard
+ Regular Chaplains
+ Master of the Forge
+ Tactical Squads
+ Scout Squads
+ Land Speeder Storm
+ Vanguard
+ Sternguard
+ Ironclad Dreadnoughts
+ Centurions (Assault and Devastator)
+ Scout Bikes
+ Devastators
+ Whirlwinds
+ Hunter
+ Stalker
+ Land Raider Redeemer
+ Thunderfire Cannon
+ Crusader Squad keeps Land Raider Crusader as a Dedicated Transport
+ Initiates are 5 points cheaper (counting Frag and Krak Grenade upgrades)
+ Sword Brother option in Crusader Squad
+ Keep Initiate Power Weapon/Fist option
+ Neophyte leadership increased to Ld 8
+ Neophyte Shotguns S4
+ Crusader Squad keeps Pistol and Chainsword option
+ Crusader Squad Organization stays the same

Sind nun alles Dinge die andere Orden schon hatten. Klar cool, das nun jeder alles nutzen kann. Aber irgendwie geht mir hier mit die Individualität der Templars doch gehörig flöten...
Seis drum, ändern kann man ja bekanntlich wenig. Entweder man steigt mit auf auf den Zug, oder sieht wie er vorbeifährt!

PS: Anschauen werde ich mir den Codex dennoch.
Vielleicht wirds auch nur ne kleine Vitrinen Armee :wub:
 
Früher, als ich angefangen habe, waren die BTs nur eine Farbvariante der Marines auf Regelbuch-Cover und Grundbox.
Dann kam der Codex Armageddon, der ganz lustig war und danach ein eigener Codex. Die meisten Sachen werden beibehalten oder tauchen im neuen Gewand wieder auf, ist doch gut. Hab das schon ein paar Mal gesagt,aber ich als BT-Spieler würde mich freuen.
 
Also ich freu mich auf den Codex. 🙂 Grad so Sachen wie die Schwertbrüder-Option in den Kreuzfahrr-Trupps hört sich sehr interessant an. Wäre echt schön, wenn man die Bande wieder getrost im Nahkampf einsetzen kann.

Gerade diese Sache ist total schlecht. BTs haben keine Veteranensergeants im Trupp laut Fluff. Aber Schwertbruder sind genau das und nichts anderes.
 
Hmmmm,

sollte sich das bewahrheiten wäre ich leicht enttäuscht.
Hab mir echt überlegt Back to the Roots und mit BT eventuellwieder ne kleine Armee aufzubauen, aber ich weiß ja nicht ob sich das lohnt...

Warten wir mal ab.

Vielleicht kann mich der eine oder andere überzeugen, was die BT noch lohnenswert macht...

Es lohnt sich nicht!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ausser für die vitrine)

Der Champion des Imperators hat irgendwie keinen richtigen Auftrag. Okay, Instant Kill ist nett aber im Vergleich zu Helbrecht stinkt der doch total ab.

Helbrecht ist super, gut, dass ich das Modell angemalt habe
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Grimaldus schaut auch gut aus. Den kann ich mir gut vorstellen mit einem vollen Crusader-Squad, der nach vorne läuft. Die sind ja dank Crusader recht fix im Rennen.


Insgesamt ist natürlich viel Flair verloren gegangen. BTs sind jetzt Space Marines - Skriptoren + 3 besondere Charaktere und 2 besondere armeeweite Sonderregeln. So betrachtet brauchen sie also auch keinen eigenen Codex.

Ich glaube ja, dass GW all ihr Pulver für das Weltraumritter-Thema bei den Grey Knights verschossen hat: Paladine, Kampfhaltungen, Kreuzritter-Gefolge usw.

Grimaldus ist schlechter geworden
Helbrecht ist sogar ein Stück besser geworden - was aber auch nicht wirklich was bringt
der CDi ist schon ok - aber für seine Punkte auch nicht wirklich das wahre.

ps. ohne r.z. geht das nicht mehr so schnell wie du dir es vorstellst - und wie ja allen bekannt ist hat das schon jetzt nicht viel geholfen - wie also ohne R.Z.

Da hast Du sicherlich recht.
Nur finde ich es eben sehr schade, was da mit manchen Armeen so passiert.



Und was ist geblieben? Ein zusammenfristen mit gelben, weißen und grünen Dosen in einem schlumpfigen Codex...

Sehr sehr traurig.

Schauen wir mal die Pro´s an:

+ Chapter Master and Captains
+ Honor Guard
+ Regular Chaplains - überhaupt ne Frechheit das als PRO hinzustellen
+ Master of the Forge
+ Tactical Squads
+ Scout Squads
+ Land Speeder Storm
+ Vanguard
+ Sternguard
+ Ironclad Dreadnoughts
+ Centurions (Assault and Devastator)
+ Scout Bikes
+ Devastators
+ Whirlwinds
+ Hunter
+ Stalker
+ Land Raider Redeemer
+ Thunderfire Cannon
+ Crusader Squad keeps Land Raider Crusader as a Dedicated Transport
+ Initiates are 5 points cheaper (counting Frag and Krak Grenade upgrades)
+ Sword Brother option in Crusader Squad
+ Keep Initiate Power Weapon/Fist option
+ Neophyte leadership increased to Ld 8
+ Neophyte Shotguns S4
+ Crusader Squad keeps Pistol and Chainsword option
+ Crusader Squad Organization stays the same
t!

PS: Anschauen werde ich mir den Codex dennoch.
Vielleicht wirds auch nur ne kleine Vitrinen Armee :wub:

ausser mehr Einheitenauswahl und billigere Trupps ist ALLES schlechter geworden

FUCK GW
 
Zuletzt bearbeitet:
Also ich freu mich auf den Codex. 🙂 Grad so Sachen wie die Schwertbrüder-Option in den Kreuzfahrer-Trupps hört sich sehr interessant an. Wäre echt schön, wenn man die Bande wieder getrost im Nahkampf einsetzen kann.

ja - wie früher die Neophyten in den 20er mobbs - alls Fressen für alle anderen Rassen

,aber ich als BT-Spieler würde mich freuen.

Bitte raus aus dem Forum - sorry, aber bei solchen SCHEISSargumenten koche ich langsam.


Mir geht persönlich zuviel Flair verloren ich hoffe das die Templars so schlecht sind das keiner mit Codexhopping anfängt.
Und der erste der mir mit blauen,roten,grünen Marines ankommt und sagt des ist ein Nachfolgeorden von Templars den erwürgt ich auf der Stelle
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Wovon träumst du nachts? Keiner wird Templar spielen wenn man im gleichen Codex Salamander, White Scars oder Ultramarines spielen kann
 
Ich finds auch sehr schlimm. Für +1 Psi Resi, +1W6 aufs Joggen und einem großen Trupp, der mit 2 E-Waffen geich gut zerschossen wird, wie mit einer, hätten Sie sich die Codexaufnahme auch gleich sparen können.


Kein NK Cybot, keine Mögichkeit, ausser mit LRCs in den NK zu kommen und auch sonst nix.


edit: endlich Whirlwinds :huh:

Wir sind einfach prä Codex Armageddon gebashed worden...damit wir nicht als IF successor belagern müssen...danke GW.
Und weil wir ja sooo ein großer Orden sind, heissts jetzt einfach Massensterben.
 
Zuletzt bearbeitet:
Ich finds auch sehr schlimm. Für +1 Psi Resi, +1W6 aufs Joggen und einem großen Trupp, der mit 2 E-Waffen geich gut zerschossen wird, wie mit einer, hätten Sie sich die Codexaufnahme auch gleich sparen können.


Kein NK Cybot, keine Mögichkeit, ausser mit LRCs in den NK zu kommen und auch sonst nix.


edit: endlich Whirlwinds :huh:


hab ja gleich gesagt - ein WD-Codex wäre die weitaus bessere Option gewesen.