40k Diskussion - Div. Gerüchte für W40K

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Was mich bei all dem Kaffeesatzlesen zum Austausch von normalen Marines durch Primaris mal interessieren würde, wie schaut das eigentlich mit den Chaos-Marines aus?

Bleiben das die alten und damit dann, sowohl vom Profil als auch vom Fluff her, schlechteren?
Oder Hat Gallus Erfolg und schafft es, auch die Chaoten aufzurüsten?
Ist ein Chaoslord dann einem Captain wirklich unterlegen?

Fände ich irgendwie komisch...

Und wie schauts mit den Grey-Knights aus? Gerade die sollten ja laut Fluff das beste verfügbare "Material" bekommen für ihren Kampf um die Seele der Menschheit.
 
@Eisenklumpen: Ich weiß nicht ob sich daran was geändert hat, aber laut Aussage von GW sollen die Primaris die alten Marines nicht ersetzen. Natürlich kann man jetzt besorgt sein weil Calgar samt Leibwache "konvertiert" wurde, aber vorerst würde ich davon nicht ausgehen. Das die Chaoten "verdorbene" Primaris früher oder später bekommen werden, davon dürfen wir indes sicher auch ausgehen.
 
Und wie schauts mit den Grey-Knights aus? Gerade die sollten ja laut Fluff das beste verfügbare "Material" bekommen für ihren Kampf um die Seele der Menschheit.

Und von welchem Primarchen stammen sie ab? Eine Neukultivierung von Zygoten dauert Jahrzehnte, bei den Verfahren der GK vermutlich sogar Jahrhunderte bis ausreichend Organe verfügbar sind um nennenswerte Rekrutenzahlen zu generieren...
 
Ich glaube GW Logik ist eher, dass mit Calgar die Primaris den ersten namenhaften Helden bekommen sollen. Klar, die konvertierung wirkt seltsam und schreit nach Austausch, wobei ich glaube das ein Austausch eher im sinne von "keine neuen non-Primaris" bedeutet. Das gerade die Ultramarines als Vorzeigeorden den Primaris-HQ erhalten finde ich eher logisch.

Meine große Frage ist: Wie kriegt man die Ultramarine-Ordenssymbole schön abgefeilt und verdeckt für eine konvertierung?
 
CaptainBetts - Reddit

I posted this to the*GSC Discord server*as it happened.

If you're a blogger/youtuber (Spikeybitz, BolS, Valrak, etc.) I'd appreciate it if you credited me for this consolidated source of information, this took ages to report on, write up etc.


CITY FIGHT:

City fight is a thing. It has special detachments, special rules and stratagems in the new campaign book.There's a new army mechanic for picking detachments.There are new "mega stratagems". They effect a whole load of units in a detachment. For example they can give every unit in a detachment a keyword.GSC are in it, they get special detachments too.The Orks have a stratagem to make a Stompa their warlord. There is even a Stompa warlord trait table.These rules will be used in matched play.You pay CP for specialist detachments - rather than in 7e, where formations were free.They are more specialised benefits, so are quote-unquote "easier to balance".An example of a stratagem/benefit is "indomitus veterans", which upgrades all intercessors in a detachment to veterans.They said they were aware that armies with a load of CP (e.g. guard) have more CP than more elite armies.The benefits only affect specific models (e.g. all manticores in a detachment).Urban Combat is a box. There's a plastic wallet inside with cards to make a map (for building your own hive city). The overall map is "A1 A2 ish". You slot the cards together to make the city. There are apparently reusable stickers you can peel on and off to show control of a given area. The box also contains more content, which wasn't touched upon further.The specialist detachments are more "characterful" rather than "powerful". These detachments won't be for every army or model out there - they'll just be for the armies and models that make the most sense.These detachments are not intended to be a "replacement" of the 7e detachments.Vigilus will be around for a while.No Necrons and Tau on Vigilus. They may appear in later settings if they suit it. They don't want to make an unrealistic setting where every faction is present.The setting isn't just one environment (e.g. everything being a frozen tundra). There are different biomes and a load of variety. Paul Denton is the artist who does the environmental pictures for it.Water is super precious on vigilus if you didn't know this already, admech use a space elevator to fetch water.Some guard detachments include one for Russes, a Tempestus Scion one, a Leman Russ one, a Sentinel one.The factions present on Vigilus are going to be getting these rules.Notably rather than "AdMech" being listed as a faction, they were instead listed as "Kastellan Robots". Eldar were also listed as "Windrider Host". All other factions were their general name (e.g. "Orks", "Genestealer Cults", "Space Wolves").Some armies won't be appearing in campaign books (if they don't fit with any of the planned campaigns).


PRIMARIS

Normal space marines can be made into primaris now with surgery (or something).Again, mini-marines aren't going anywhere.GREY KNIGHTS ARE NOT GETTING THE PRIMARIS TREATMENT.


GENESTEALER CULTS:

As to whether they'll have a load of Astra Miliatarum datasheets printed in the GSC book? No.However, anything you've been able to ally in previously to GSC using the index is possible now. They used manticores as an example. Don't want to make previous purchases wasted.They have tried to make them stronger as a standalone army - said that many GSC lists were just a tiny amount of GSC, and then a load of Tyranids and/or IG.Strongly suggested they'd be getting subfactions.The codex adds a load of options to the army, it's almost a complete replacement (said in relation to subfaction keywords especially).The codex has exciting new mechanics, stratagems especially.The releases shown today aren't the full set of releases - there is more to come.Cult Ambush is getting something turn 1 - not the full deep strike like it was pre-FAQ, but "something more" than just a 9" pre-game movement (a la Alpha Legion/Stygies/Raven Guard).


FUTURE RELEASES AND FUTURE CAMPAIGNS:

Renegade guard codex isn't "in the works" right now.There is more than one campaign book in the style of vigilus coming.Each setting has its own theme.Imperium will be in each campaign setting.The next campaign setting is very fleshed out already - similar in structure to what we see with Vigilus and City fight.Campaign books like city fight won't be limited (i.e. there won't be a 6 month window in which you can buy them).There are more codexes coming out next year.There are currently no plans to release an "agents of the imperium" codex.*The designers felt that the units don't translate to the battlefield well. An inquisitor etc. feel more appropriate for rogue trader/kill team. Specifically gave example of a character with a simple rapier and a laspistol doesn't feel "right".For boxed games they usually work about a year in advance.The person giving the seminar was working three years ahead on some stuff. Miniatures team plan significantly further than 1 year.More rogue trader explorations (or at least this style of release) will come in the future.


BETA CODEXES

Beta codexes are a sort of thing we'll be seeing in the future, but not in the same way as the Sisters of Battle beta. The beta rules will be put in white dwarf (e.g. a datasheet, a few stratagems), if they're well liked they'll find their way into matched play 40k (maybe with tweaks depending on feedback).Sisters of Battle should be good standalone.


RULES

They don't want to punish soup. They'd rather reward builds than penalise them. No comment on whether they'd try to reward monofaction armies.They are aware that they don't quite "get" soup yet.Points are worked out using a formula, some of which depend on points themselves.Open play rules are mainly to "scratch a certain itch", and gives an opportunity to add more "creative and crazy" rules into the game without breaking play.They know the fly FAQ change was an issue. They wanted to solve a simple problem which lead to oversights. They want to create simple fixes rather than add a load of complication to the game.


CHANGING RULES IN FAQS AND CHAPTER APPROVED

They don't want to be changing the rules constantly and frequently. They say that most players aren't in the tournament circuit. Instead missions included in Chapter Approved etc. are meant to put a new spin on the rules.They don't like the idea of having too many required books either (e.g. having one page from a campaign book, two from white dwarf etc) - they say that it will be possible to build an army without needing hundreds of different sources.They say their goal is to have it be possible to make a good army with fewer sources. They used GSC as a specific example.Index options are here to stay for a while. They're just not in the codex because it's bad to have a codex with selections you can't buy.


KILL TEAM:

Kill team has more coming.


BEHIND THE SCENES:

The miniatures team make the concepts for models, and when it's fleshed out and the model is designed they send it to the rules team to make rules for.Miniatures team always comes first, design team doesn't really present to miniatures team USUALLY. So no "orks need a flying thing, make a model for that".Since the rules designers work maybe a year or so in advance, they sometimes get confused on rules (because they're not going to be implemented for a few months/a year).Robin Cruddace will have a column in future White Dwarfs to explain ways you can play etc.The codex design team is lead by Robin Cruddace and the seminar person (can't remember name). Also on the team are James Gallagher, and "a few new guys".


PRIMARCHS AND OTHER SIMILAR BIG MODELS:

They won't design primarch like models for each army (e.g. nids, tau, orks). They'll just keep making cool models, if it happens to be Lord of War size then sure, they'll get a lord of war.Primarchs will be done rarely, to keep the feel that they're "special"."We should totally do Angron soon!" was a direct quote by the seminar person.Another direct quote is "Sanguinius looks pretty dead to me."Whichever primarch mini they want to make next is whichever one they want to make (coolness).

MISC. INTERESTING POINTS:

Robin Cruddace did a PhD in Physics and apparently really loved maths. (This actually seems funny given the internet memes of him being the guy who said "maths is just an opinion" etc.).GW do keep an "ear to the ground" on online forums (indirectly and directly). They just don't really post. It's hard to take suggestions from online because of how many good and bad ones there are. The Ork dakkadakkadakka rule was actually thought up by the design team before it was also suggested online.



Major Edit 1 (24/11/2018, 19:07 GMT):

I have some people contacting me asking what the seminar was like (i.e. how was it set up, did they have a powerpoint, etc.).

When entering the venue there was a table by the door. You spoke to the people behind the table if you wanted to go to a seminar. If there were still spaces available in the seminar you wanted to go to, they would give you a piece of coloured paper to stick to your ticket to show you had a place there. The seminar probably had space for 30-40 people, so spaces were taken VERY quickly.

The seminar was in a classroom sized room. There was one presenter, who is one of the lead designers (the other presenter was apparently ill). He first showed us a video that was playing across WHW to remind us of the topics of the open day. He then went into a text-based powerpoint to cover Vigilus and other upcoming releases for about 5 minutes. We were also reminded not to take photos/videos in the seminar.

For the next 50 minutes it was Q&A - members of the audience would ask questions and they'd be answered.



Edit 2 (24/11/2018, 20:01 GMT):

Forgot to write down this under the "CITY FIGHT" heading:

Notably rather than "AdMech" being listed as a faction, they were instead listed as "Kastellan Robots". Eldar were also listed as "Windrider Host".

https://www.reddit.com/r/Warhammer4...s_at_the_vigilus_weekender_and_live_reported/

- - - Aktualisiert - - -

Viel interessantes aus den Seminaren. Keine neuen Grey Knights.
 
Zuletzt bearbeitet:
Es ist doch nur logisch. Die Marines werden langsam auslaufen gelassen damit es keinen Shitstorm gibt wir bei AoS.

Zunächst bekommen sie keine neuen Modelle mehr, irgendwann wird man die dann nur noch als Legacy im Open Play und narrative spielen können oder als Counts-as Primaris, also für das was es darstellen kann.

Wer kann sich denn vorstellen dass GW die beiden Ranges parallel laufen lassen wird. Es wird immer mehr Primaris kram geben und dann laufen die alten Marines aus. Man kriegt doch auch mit was der GW noch regulär im Regal stehen hat und vieles aus dem BA und SW Sortiment ist unter Last Chance to buy, weil sie es nur noch direct only anbieten. Dadurch sinken dann natürlich auch die Verkäufe.
 
Also können normale SM jetzt auch noch zu Primaris gemacht werden, langsam wird´s echt verrückt 🙄

Zugegeben, die drei zusätzlichen Organe sind jetzt nicht sooooo besonders, nur diese Nerven die man Transplantiert damit sie grösser werden sind eher besonders. Daher verstehe ich nicht warum ein normaler Marine nach 200 Jahren nochmal einen Wachstumsschub bekommt :blink:
Aber GW kann ja machen was sie wollen, so wie immer 😀

Ich habe aber dennoch das Gefühl das die "Mini-Marines" den selben weg gehen werden wie die Squads. GW kann da viel erzählen.
Ein gutes Statement wäre einen Mini Marine Leutnant raus zu bringen, oder ähnliches.
 
Ich habe aber dennoch das Gefühl das die "Mini-Marines" den selben weg gehen werden wie die Squads. GW kann da viel erzählen.
Ein gutes Statement wäre einen Mini Marine Leutnant raus zu bringen, oder ähnliches.

Ein gutes Statement wäre es eher Primaris und Space Marines zu trennen und als seperate Armeen zu behandeln, dann wären die Leute schon beruhigter denke ich.

@Warmaster: Danke für die Infos. Das hört sich doch alles sehr gut an. Besonders das mit den Genestealers. Gabs keine Infos beim Seminar zwecks Titanicus oder gings da rein um 40k?
 
Ein gutes Statement wäre es eher Primaris und Space Marines zu trennen und als seperate Armeen zu behandeln, dann wären die Leute schon beruhigter denke ich.

Genau, oder zumindest ähnlich wie bei der DG beim Chaos Codex. Einen gewissen Teil der Primaris mit Einheiten im Codex belassen und den rest Abspalten mit einem eigenen Codex mit Charas ect
 
Es ist doch nur logisch. Die Marines werden langsam auslaufen gelassen damit es keinen Shitstorm gibt wir bei AoS.

Zunächst bekommen sie keine neuen Modelle mehr, irgendwann wird man die dann nur noch als Legacy im Open Play und narrative spielen können oder als Counts-as Primaris, also für das was es darstellen kann.

Wer kann sich denn vorstellen dass GW die beiden Ranges parallel laufen lassen wird. Es wird immer mehr Primaris kram geben und dann laufen die alten Marines aus. Man kriegt doch auch mit was der GW noch regulär im Regal stehen hat und vieles aus dem BA und SW Sortiment ist unter Last Chance to buy, weil sie es nur noch direct only anbieten. Dadurch sinken dann natürlich auch die Verkäufe.


Parallel schon. Solange die sich verkaufen. Klar ist das der langfristige Prozess, aber auch wenn nur noch Primaris rauskommen, haben Mini-Marines auch in 10-15 Jahren vmtl. noch bessere Verkaufszahlen als Catachaner oder Finecast Vespids oder Chaos Mutilators oder vmtl. das gesamte Blood Bowl oder Necromunda-Sortiment, inkl. der neuen Figuren, etc.., etc... was-auch-immer. Solange letztere nicht mangels Verkaufszahlen ge-squatted werden, wird das old-school-Marines auch nicht passieren.
 
@Warmaster: Danke für die Infos. Das hört sich doch alles sehr gut an. Besonders das mit den Genestealers. Gabs keine Infos beim Seminar zwecks Titanicus oder gings da rein um 40k?
Wurde das nicht im AT Thread gepostet? Der 1. Kampagnenband soll ungefähr im Februar erscheinen.

Bzgl Primaris. Macht euch bitte mal im 40k Unter-Forum einen Thread dafür. Mutmaßungen haben wir hier bereits dutzende Male gelesen. Nun gabs Infos direkt von GW. Ich kann den Thread auch vorübergehend schließen wenn euch die anderen Informationen zu GSC, der Kampagnen usw nicht interessieren. Hier wird es kein weiteres seitenlanges Ins-Blaue-Raten inklusive Streitereien mehr geben.

Das Primaris Thema und andere Spekulationen bzgl der Marines Modellrange ist beendet.

Woanders, zb im Space Marine Forum lässt sich das gern rauf- und runterüberlegen.

Es wurde diesbezüglich HIER alles gesagt.
 
Zuletzt bearbeitet:
Danke fürs teilen, Warmaster!

There are more codexes coming out next year.There are currently no plans to release an "agents of the imperium" codex.*The designers felt that the units don't translate to the battlefield well. An inquisitor etc. feel more appropriate for rogue trader/kill team. Specifically gave example of a character with a simple rapier and a laspistol doesn't feel "right"...

Sehr gut!

....More rogue trader explorations (or at least this style of release) will come in the future.

Besser! :happy:
 
https://www.reddit.com/r/Warhammer4...s_at_the_vigilus_weekender_and_live_reported/

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Viel interessantes aus den Seminaren. Keine neuen Grey Knights.

Tatsächlich sehr interessanter Post!

Schade finde ich zwei Dinge:

  1. Suppe soll nicht generft werden. Wir hatten im entsprechenden Thread darüber gesprochen und festgestellt, dass noch mehr Zucker in Nicht-Suppen zu blasen die Regeln aufbläht, dem Balancing (in anderen Bereichen) schadet und allgemein keine gute Lösung ist. Wenn GW zu einem anderen Schluss kommt, möchte ich dessen Weisheit anzweifeln.
  2. Keine Agenten des Imperiums. Ja, irgendwie trifft die Begründung zu, aber dafür gibt es doch die ganzen exotischen Detachments wie Supreme Command. Es will doch niemand einen ][-Codex, wo ein großer ][-Anführer Trupps aus vielen kleinen ][ anführt oder so nen Schmarrn. Andernorts zeigt 40k doch auch keine Scheu vor kleinen Charakteren (für zweistellig Punkte).
    Und wenn politisch aktive Symbiontenkultisten für nen komplett eigenen Codex mit eigenen Armeen taugen, dann doch wohl erst recht die imperiale Ekklesiarchie für einen Sammelcodex für alliierte Detachments…

Ach ja, die Primaris-Geschichte finde ich eher uninteressant. GW hat sich den Weg für eine gute Lösung in dem Moment verbaut, als sie ihr neues SM-Design als neu erfundene Über-Marines positionierten. Ob sie nun die weniger hübschen alten Marines drin behalten oder den Fluff so biegen, dass sie ihre Identität fallen lassen und zu neuen Einheitsmarines werden, macht da den Kohl nicht mehr fett.
 
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