Hawk Wargames - Dropfleet Commander

Kommt das System als normale Kaufmöglichkeit oder bleibt es beim Klickstarter?

Wer mit macht bekommts wer nicht geht leer aus, komm iwie mit dem Klickstarter nie recht aus.

Dropfleet Commander wird auch regulär in den Handel kommen. Der kickstarter dient halt vor allem dazu, die Plastikgussrahmen für die verschiedenen Schiffe der Starterflotten zu finanzieren, da Hawk ansonsten länger gebraucht hätte, das Spie lauf die Beine zu stellen.

Beim KS liegt aber auch die Gefahr darin, jetzt einen Großteil des Potentials des Spiels ausgeschöpft zu haben, so dass es sich später nur noch langsam verkauft.
 
Beim KS liegt aber auch die Gefahr darin, jetzt einen Großteil des Potentials des Spiels ausgeschöpft zu haben, so dass es sich später nur noch langsam verkauft.

Ist halt ein zweischneidiges Schwert. Auf der einen Seite braucht Hawk die Plastikgußrahmen für einen erfolgreichen Start, auf der anderen Seite zieht der KS einiges aus dem potentiellen Retail ab. Ich bin mir aber relativ sicher, dass das Spiel auch nach dem KS erfolgreich sein wird.

Anyway, Update #10 - modulare Raumstation aus Plastik in Sicht:
https://www.kickstarter.com/project...ander/posts/1410134?ref=backer_project_update
 
Und 325k sind durch daher Update 10:

Update #10 - Plastic Modular Space Station Scenery Pack


We’ve hit £325K, and with this stretch goal achieved we can now unlock plastic space station kits! This kit was a long term plan that we were originally hoping to bring to players in 2017. With the success of the campaign so far, we are able to offer this scenery pack as a bolt-on. The pack was always planned to be five things: a fun part of gameplay, affordable for players, highly detailed, easy to build and modular. Injection moulded plastic allows us to achieve all this, thanks to this Kickstarter.

There will be four large sprues in the pack, featuring a wide variety of parts to create 3 large and 4 small space stations in many hundreds of combinations. These parts can be assembled in a huge variety of shapes, allowing players to make any size of space station they like, from a single massive dock to several small outposts. Because of their modular nature, multiple kits can also be combined to the point where players can make huge orbital complexes! Included in the pack are 3 large and 4 small bases. The total cost of a pack to Kickstarter backers will be £30.

The designs of the parts are currently being finalised, with a range of concept art ready to showcase. Because this scenery pack was not originally planned for the Kickstarter, we are still in the development stage. As Dave is currently completing the PHR, it is very unlikely that we will have renders by the end of the campaign. Seeing how well the campaign was going, we accelerated our timings, and Patrice is now working flat out on concepts in conjunction with Dave to narrow down the look and feel of the final result.

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Early Concept work for possible Space Station variants

The final models will vary from the concepts shown. So why are we unlocking this as a stretch goal on Kickstarter, when we won’t have renders? We wanted to offer Kickstarter backers the opportunity to access the scenery pack early as due to the support the campaign has had so far we are now able to make space stations in plastic! As timely delivery is very important to us, we'd like to mention that we do not anticipate that adding this exciting new pack will affect the delivery time.

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Refined concept work for Space Station Modules

Rules and scenarios for Space Stations will feature in the Rulebook, similar to the scenery packs from Dropzone Commander. These are designed to be fun expansions to the game, but larger stations could also be used in place of clusters in the main game, allowing players to land troops on them and fight for supremacy! We’re really looking forward to using them in-game, and hope to have renders completed in late December/early January at the latest.

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More Module concepts for Space Station pack

Tomorrow we will have more PHR renders to share with you, and painted Shaltari miniatures should be on show towards the end of the week.
Many thanks,

The Hawk Team
 
Wer mit macht bekommts wer nicht geht leer aus, komm iwie mit dem Klickstarter nie recht aus.

Bei Kickstarter gehts generell um die Finazierung eines "Projekts", als Mitmacher bekommt man das um was es geht oft günstiger und einige Dinge die es nur im KS gibt, hier den einen UCM Kreuzer, aber bei allen KS die ich kenne kam das Produkt danach in dne handel da dies ja das Ziel des KS war.
 
... wobei ich manchmal den Eindruck habe dass sich Kickstarter selbst kannibalisieren. Wenn ich lese sie wollten die Raumstationen eigentlich 2017 rausbringen und machen es jetzt schon, dann gewinnt man durchaus den Eindruck dass das ganze nicht mehr so langlebig sein wird wie es geplant war. Egal, ich will zwei bis drei spielbare Fraktionen besitzen und dann ist gut. Raumstationen kann ich nicht dran vorbei gehen. Wieder dreißig Pfund weg. mist. 😀
 
Also einiges muss man wirklich klarstellen:

> Der Kickstarter sagt relativ genau was er will in den FAQ. Leider scheinen die Leute teilweise die nicht zu lesen, bevor sie ihren Pledge raushauen. Das sieht man sehr schön in der Comment-Sektion auf KS.
> Der KS bringt nur die Core-Einheiten und durch den Erfolg auch die Raumstationen, der große Rest wird wie bei DZC nur traditionell über den Handel erhältlich sein. Ebenso ist der KS so aufgebaut, dass eben nicht der Handel nach dem KS darunter leidet. Lustigerweise kritiseren einige Backer genau das. Frei nach dem Motto: Ich will jetzt meine Minis so billig wie möglich, danach kann das System meinetwegen verrecken.
 
Ich bin aktuell jetzt auch noch am schwanken, ob ich mich am Ende für das Captain- oder das Commodore-Pledge entscheiden soll. Im Grunde möchte ich bei Dropfleet wie bei DzC UCM und PHR spielen. Und ich denke, dass man auf lange Sicht mit nur einer UCM Starterflotte nicht weiterkommen wird. Und beim Captain hat man ja zwei Starterboxen, also auch gleich zwei UCM Starterflotten - für 110 Pfund. Mit einer PHR Starterflotte als 35 Pfund Bolt-On liegt man dann bei 145 Pfund.

Dagegen hat man beim Commodore eine Starterbox und zwei Flotten. Da würde ich dann natürlich eine UCM-Flotte und eine PHR-Flotte nehmen. Das kostet dann 150 Pfund. 5 Pfund mehr als Captain plus eine PHR Flotte Bolt-On. Und man hat bei meiner Captain-Variante noch ein zweites Regelbuch, einen zweiten Satz Spielmaterial und einer weitere Scourge Starterflotte, die tauschen / verkaufen könnte. Alleine wäre das auch im kickstarter 60 Pfund wert (25 plus 35). Das einzige, was man beim Commodore noch bekommt sind 3 Kickstarter-Exklusive Schlachtkreuzer gratis - den UCH BC kriegt man ja auch beim Captain. Allerdings wird es diese 3 BCs auch als Bolt-On geben. Das ist der einzige Punkt der abzuwarten bleibt - und ob sich das alles lohnt (ich vermute einfach mal, es gibt einen BC pro Fraktion und da bräuchte ich die von Scourge und Shaltari eigentlich nicht).

Ist dann halt für mich die Frage, ob ich lieber die zweite Grundbox mit einer zweiten Scourge-Flotte und einem zweiten Regelbuch oder für 5 Pfund mehr 3 exklusive Schlachtkreuzer hätte...

Ich bin da wie gesagt noch am Schwanken, aber irgendwie tendiere ich momentan doch wieder eher zum Captain plus Bolt-On.
 
Und Update 11 mit mehr PHR:

Update #11 - More PHR renders with weapon options

This evening we have more renders of PHR cruisers! Backers have also asked for more information on tactics an abilities, and while we aren't releasing rules or specifics we can give an idea of the flavour of some of the ships, showing their versatility and giving an idea of the type of damage output they can deliver.

As with Dropzone Commander, in Dropfleet Commander the PHR tend towards heavier chassis choices, i.e heavier ship classes with more damage output per ship, but with fewer ships in total in a fleet. The faction has a greater percentage of cruisers in their fleets than others, but has fewer options on frigates.

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PHR Icarus Class Vanguard Carrier

The models themselves come with variant front arch and broadside plug-ins, each in two parts, which can be best seen on the Perseus Class Cruiser. The front facing weaponry is also mutable, creating a huge range of possible combinations. In Dropfleet Commander we will not be releasing rules for every possible combination that could be made from the Cruiser sprue (which is a huge number of permutations!), as that is not only impractical but will also have a detrimental effect on game balance. What we will provide rules for in the rulebook are the set variant classes that the PHR commonly use, in the same way as we will have ship listings for the other three factions.
The main broadside armaments of the PHR come in three tiers: light, medium and heavy. While we are not releasing the actual names or rules for these yet (although Admiral level backers will have them when we release the Beta rules to them in the new year), we can tell players more about the style of weapons and tactics usable in game.
Light guns (as seen on the Ajax Class) are anything but light in real terms. They are mass drivers that fire at a punishing rate, quickly crippling light and medium ships. In play terms they will have more shots but less power than their bigger brothers, and should be used on lighter targets to obliterate them or if you’re feeling lucky to chip away damage from larger foes.
Medium guns are your all-rounders. Capable of inflicting critical hits and defying a target’s armour, they are less numerous that the light versions but pack a heavier punch. They give a broader range of viable target options, and are helpful for versatility.

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PHR Orion Class Cruiser

Heavy guns are the most in-keeping with the faction, in that the PHR like to hit, and hit hard. They have relatively few shots even compared to the heavier weapons of other races, but when they connect with the target they are devastating. These can blow smaller ships to smithereens, and are very likely to achieve critical hits, punching through enemy armour and immolating huge chunks of deck and superstructure.
The Heavy guns on PHR Cruisers are also posable, similar to their manoeuvring vanes, but on ball and socket connectors. This means modellers can customise the look of their ships as well, creating even more personalisation in fleets.

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PHR Perseus Class Cruiser

As with all Hawk Wargames games, we aim for balance at all times. While players can take more of one class than others, the game rewards balanced fleet choice, and commanders will find that their forces work best when taking a combined arms approach to list building. With that in mind, the pictured cruiser (and Vanguard Carrier) class weapons loadouts are subject to change, but are shown to give backers an idea of the possibilities.
Tomorrow we will be talking more about the pledge levels as they stand and discussing the privileges of rank; we’ll be talking about the higher pledge levels and clarifying what backers get when they go for them. We will also be in the studio taking pictures of the painted Shaltari models (if you thought the renders were good, these will blow you away) to have those to show in an update later this week/early next week.

Kind regards,

The Hawk Team
 
Gefällt mir sehr, schade das in paar Wochen Weihnachten ist und man sich so was nicht unter einem Baum stellen kann :bye2::sadangel:

Gibt ja noch nächstes Jahr.

Gibt es schon Infos was die Dinger so Kosten sollen? oder hab ich es iwo überlesen.

DU meinst im Retail? Nein da ist noch nichts bekannt... die Rabatte sollen aber laut Dave je nach Pledge und Set zwischen 5-15 GBP liegen.