Die Ideen hören sich auf jeden Fall gut an. Ich hatte mal letztes Jahr ein paar Formationen von anderen Fans aufgeschnappt und dann selber ein paar Ideen niedergeschrieben, um die Templars wieder fluffiger spielen zu können. Grundlage ist der vorhandene Marine Codex und die darin enthaltenen Einheiten. Die Formationen hab ich gespielt und die waren schon sehr cool. Der Rest ist nur Ideensammlung, vielleicht könnt ihr was davon gebrauchen:
7te Edition – Black Templars
Formation
(FORMATION) DEMI-CRUSADE
FORMATION:
* 1 Captain* or Chaplain (1)
* 0-1 Emperor's Champion or Command Squad (must include Chapter Champion)
* 3-5 Crusader Squads
* 2-3 of any combination of the following: Assault Squad, Bike Squad, Attack Bike Squad, unit of Land Speeders and/or Centurion Assault Squads.
* 0-1 unit of Dreadnoughts, Ironclad Dreadnoughts or Venerable Dreadnoughts
* (1): High Marshal Helbrecht or Chaplain Grimaldus may be taken in place of the Captain or Chaplain.
RESTRICTIONS:
* May only be taken by a Space Marines detachment using Chapter Tactics (Black Templars).
SPECIAL RULES:
* Objective Secured: A unit with this special rule controls Objective Markers even if an enemy scoring unit is within range of the Objective Marker, unless the enemy unit also has this special rule.
* Endless Crusade: If your army contains one or more Demi-Crusades, all models in the same detachment gain the Hatred (Psykers, Brotherhood of Psykers/Sorcerers, Psychic Pilot) special rule.
* Accept Any Challenge, No Matter the Odds: When engaged in a challenge, Black Templars characters reroll all failed To Hit rolls and get the Rending special rule.
* Sword and Shield: Sword Brethren, Assault and Command Squads may be equipped with a Combat Shield for +5 Points per model.
(FORMATION) CHAMPIONS OF TEMPLARS
* 1 Emperor's Champion
* 1 Honour Guard
* 1-3 of any combination of the following: Vanguard Veteran Squad, Sternguard Veteran Squad, Terminator Squad, Terminator Assault Squad
RESTRICTIONS:
* May only be taken by a Space Marines detachment using Chapter Tactics (Black Templars).
SPECIAL RULES:
* No Pity! No Remorse! No Fear!: All units in this detachment gain the Fear and Fearless Special Rule.
* Righteous Zeal: All units in this detachment must choose the nearest enemy unit as a target in the shooting phase and/or the assault phase. All units get +1 WS.
(Formation) RIGHTEOUS STRIKE FORCE
1+ Core Choice (DEMI-CRUSADE)
1+ Auxiliary Choice
RESTRICTIONS:
* May only be taken by a Space Marines detachment using Chapter Tactics (Black Templars).
SPECIAL RULES
* Combat Doctrines: You can enact each Doctrine once in a game.
For the Emperor! (Tactical
🙂 Re-roll 1s to hit for shooting and assault. Crusader Squads, and any ICs joining them, can re-roll all misses that turn.
Slay the Heretic! (Assault
🙂 Re-roll 1s to-hit in the Assault phase (so both Overwatch and close combat). Assault Marines, Bikes, Attack Bikes and Assault Centurions, including any ICs joining those squads, can re-roll all misses during that Assault phase.
Shoot the Heretic! (Devastator
🙂 Re-roll 1s to-hit in the Shooting phase. All Assault Weapons can re-roll all misses during that Shooting phase.
* Chariots of the Crusades: If a Gladius Strike Force includes two Demi-Crusades which includes an Emperor's Champion, and also with one including a Captain and the other including a Chaplain, then they form together into a Crusade. Any unit from the Crusade that has the option to take a Drop Pod, Rhino or Razorback as a Dedicated Transport may take one at no points cost (though they must pay for any additional upgrades and options as normal), or may take a Land Raider Crusader for 200 points (per Land Raider Crusader).
Ideen für Black Templars
Ordenstaktik: Wie gehabt (bei Verlust Counter Attack / Rage).
Nachteile
- keine Devas (auch keine Deva-Centurions)
- keine Psioniker
- müssen nächstes Ziel beschießen oder Moralwerttest bestehen
- müssen Ziel angreifen, wenn möglich (oder Moralwerttest bestehen)
- CdI Pflicht (oder Ordenschampion aus Kommandotrupp / Ehrengarde) ab 750 Punkten
Vorteile
- Furchtlos im Nahkampf
- Rechtschaffender Zorn:
Wenn die Einheit aufgrund von 25% Verlusten einen Moralwerttest ablegen muss und dieser misslingt, flieht die Einheit wie üblich. Bei Niederhalten / Panzerschock o.ä. wirkt der Rechtschaffende Zorn nicht.
Psi- und Schussphase: Jede Infanterieeinheit muss bei einem Verlust einen Moralwerttest ablegen. Besteht die Einheit den Test, rückt die Einheit direkt 1W6“ auf den nächsten Feind vor (muss aber 1“ Abstand zu gegnerischen Modellen einhalten).
Nahkampfphase / Abwehrfeuer: Jede Infanterieeinheit muss bei einem Verlust einen Moralwerttest ablegen. Besteht die Einheit den Test, darf sie misslungene Angriffswürfe wiederholen.
- Gelöbnisse (können nur gewählt werden, wenn ein Champion des Imperators die Streitmacht begleitet, gelten für Crusader Squads + Vanguard Veteran Squads + Terminator Assault Squads)
1) +1 Stärke -1 Initiative
2) Sprinten, der W6 des Rechtschaffenden Zorns darf ebenfalls wiederholt werden
3) Erzfeind in jeder ersten Nahkampfrunde
4) Zu Beginn jeder Psiphase +W3 zusätzliche Psiwürfel, die nur zum Bannen verwendet werden können